Figlo | Corporate Identity

Organische groei zien we overal. Maar om te blijven groeien moet je af en toe snoeien. Dat geldt voor boompjes en plantjes in de tuin en dat geldt net zo goed voor communicatie. Soms moet je even een stap terug doen en een analyse maken. Hebben we nog steeds genoeg focus? Is onze boodschap helder? Als we met onze huidige structuur verder gaan, verwachten we dan problemen? Wij hielpen Figlo de essentie van hun merk terug te vinden en brachten de nieuwe corporate identity in beeld middels een nieuwe huisstijl.

Figlo, the Power of Financial Insight

De kracht van Figlo ligt in het inzichtelijk maken van complexe (financiële) data. Maar door de organische groei van de organisatie en producten werd het merk zelf juist ondoorzichtig en complex. Wij gingen in samenwerking met Figlo op zoek naar de essentie van het merk. Wat is de meerwaarde van de producten? Hoe ervaren onze klanten onze expertise? Wat is onze visie voor de markt en voor de organisatie voor de komende jaren? Wie willen wij zijn? We speelden soms advocaat van de duivel, we deden voorstellen en presenteerden onze inzichten. Dit leidde uiteindelijk tot de volledige re-branding van de Nederlandse tak van Figlo en een re-branding van de gehele productlijn. Wij ontwikkelden in-house de Figlo corporate identity, compleet met brandguidelines, huisstijl en fotografie.

De essentie van merkbouwen

Iets terugbrengen naar de essentie is vaak het moeilijkste wat er is. Vraag het iedere copywriter, iedere designer, het is de kunst van het weglaten waar de mannen zich onderscheidden van de jongens. Het bouwen van een herkenbaar merk kost tijd. Een goede corporate identity moet er op gericht zijn voor langere tijd mee gaan. Het is het aanzicht van het merk voor de komende jaren, wereldwijd. Het moet eigentijds zijn, maar toch tijdloos. Daarom is het blootleggen van de essentie zo belangrijk. Want hoe dichter je bij de essentie blijft, des te langer het zal blijven bijdragen aan de herkenbaarheid van het merk.