Vorm met een functie

Design is een veelomvattend woord. Bij ons is design meer dan de lay-out van een website of grafische vormgeving van een brochure. Het is een filosofie. Een puzzel van grafische elementen als, tekst, beeld, witruimte en hoe we deze kunnen inzetten om de boodschap nóg beter over te laten komen.

Het belangrijkste van goed design is goed praten. Begrijpen wat de ander voor ogen heeft. Suggesties doen en opties voorleggen. Om vervolgens het aantal elementen te minimaliseren. De kunst van het weglaten.

Geen fabriekswerk

Honderd keer hetzelfde truukje doen met een standaard template, daar worden wij niet gelukkig van. Wij geloven in design dat past bij de gebruiker, niet in fabriekswerk.

Corporate Identity

Je staat op het punt om de deur uit te gaan en werpt nog één laatste blik in de spiegel. Wat zie je? Wie staat daar? En hoe zal je overkomen op de mensen die jij vandaag gaat ontmoeten? Jouw houding, uitstraling, manieren en voorkomen zijn gevormd door je karakter, principes, ervaring, ambities en omgeving.

Dat is jouw identiteit, zo ben jij en zo kent iedereen jou.

Voor een bedrijf of merk is dit niet heel verschillend. Alleen kan een bedrijf niet even voor de spiegel gaan staan. En wanneer het zich aan de buitenwereld presenteert -of dit nu gebeurt in de vorm van brochure, website of promotievideo, is het wel de bedoeling dat het bedrijf altijd dezelfde boodschap overbrengt. Het vertrouwen, waarderen en uiteindelijk prefereren van een merk, begint immers bij herkenning.

In dit tijdperk, waar de consument wordt overspoeld met informatie, kan het best een uitdaging zijn om een sterk merk te worden. Maar degenen die het lukt, zijn altijd zichzelf gebleven. Dat is leuk om te weten, maar om jezelf te kunnen blijven, moet eerst duidelijk zijn wie je bent. Laten wij daar nou iets handigs voor hebben bedacht…

Gebaseerd op ons ‘Essentie-model’ hebben wij een doeltreffende methode ontwikkeld, waarbij we verschillende tools gebruiken om inzicht te krijgen in het bedrijf. Een onderdeel van dit proces is een brainstormsessie met de klant. Tijdens deze ID-storm ontstaat snel een duidelijk beeld van het karakter, de normen en waarden en de ambities van het bedrijf of het merk.

Meer over Corporate Identity

User Interface Design

Wij zijn van mening dat software zich zou moeten conformeren aan de gebruiker en niet andersom. User interface design staat in dienst van de gebruiker. Het stuurt de gebruiker ongedwongen naar focuspunten. Goed user interface design is als een dirigent, begeleidend en faciliterend. Want software zou voor zich moeten spreken. Usermanuals met honderden pagina’s aan uitleg zouden overbodig moeten zijn. Dat is iets waar we keer op keer ons best voor doen.

Meer over User Interface Design

Print Design

Ontwerpen voor drukwerk noemen wij even apart van grafische vormgeving. Want bij drukwerk komt nog een hoop extra kijken. Papiersoort. Leesbaarheid van lettertypen. Inkt. Er zijn behoorlijk wat variabelen tussen het beeldscherm van de designer en het uiteindelijke drukwerk die van invloed zijn op het eindresultaat. Digitaal drukwerk of full-color, het kan allemaal en in samenwerking met onze professionele drukkers regelen we het graag voor je. 

Meer over Print Design

Graphic Design

We hebben print en interface design even apart genoemd, maar er is natuurlijk een hoop meer dat we grafisch vormgeven. Zo ontwerpen we logo's en huisstijlen. Wat kan gaan van autobelettering tot vlaggen en kleding. Of wat dacht je van PowerPoint templates voor gelikte presentaties? Infographics? Productverpakkingen? Eigenlijk staan we er in het dagelijkse leven niet vaak bij stil, maar bijna alles komt vroeg of laat wel een keer op de tekentafel van een grafisch vormgever voorbij.

Meer over Graphic Design

Een greep uit ons Design werk

Design & Strategie

Hoe voelt een visitekaartje als je het voor het eerst vastpakt? Hoe oogt een product als het op een plank in de kast staat? Design omvat zo veel meer dan alleen 'het er goed uit laten zien'. Dat is wat wij noemen 'eyecandy', designen met als doel mooi design. Wij zijn juist altijd op zoek naar de achterliggende reden van design. Wat willen de klanten van onze klanten ervaren? Wat is het doel van dit product? Hoe kunnen we design inzetten om de boodschap beter tot zijn recht te laten komen? Design staat niet los van, maar is juist compleet geintegreerd in communicatie.

Eigenlijk is het heel moeilijk (zo niet onmogelijk) om goed designwerk te leveren zonder die achterliggende motivatie te kennen. Wij spenderen dan ook een aanzienlijk deel met onze klanten rond te tafel. Gewoon, om te praten. Elkaar leren kennen. Om te begrijpen waar hun passie vandaan komt. Want goed design is slechts een klein radertje in het grote geheel, daarom is het belangrijk om de context te begrijpen.

Benieuwd naar onze andere expertises?

Lees dan verder op onze Code of Motion pagina.

Kennismaken?

Telefoonnummer
0182 - 51 58 36
ma t/m vrij 9:00 - 17:30
E-mail
geen vraag is te gek
een vrijblijvende offerte aanvragen?